Τετάρτη 18 Απριλίου 2012

Καλωδίωση 3. Τάξη και ασφάλεια.

Παρόλο που ο τίτλος παραπέμπει σε πολιτικές καταστάσεις 40 ετών πριν, ταιριάζει απόλυτα στην κατασκευή ηλεκτρικής εγκατάστασης οπουδήποτε.
Η τάξη δείχνει επαγγελματισμό και βοηθάει το design, η ασφάλεια δε είναι απαραίτητη για ένα όχημα.
Κάπως έτσι λοιπόν, περνάμε στην τρίτη κατά σειρά ημέρα που δουλεύω πάνω στα ηλεκτρικά της καλής μου.
Τα καλά νέα είναι ότι πήρα άδεια από τη δουλειά αλλά και από τη Σοφία, οπότε όλη η μέρα ήταν δική μου.
Η ημέρα ξεκίνησε με την αναζήτηση ανά την Αθήνα για φισέτες, θερμοσυστελόμενο κλπ.
Η λύση δόθηκε στο κέντρο, στην Πραξιτέλους συγκεκριμένα.
Με τη σακούλα γεμάτη πράγματα, πέρασα το κατώφλι του συνεργείου, όπου με υποδέχτηκαν τα συνηθισμένα "ωχ" και "πάλι αυτός" και τέτοια.
 Η πρώτη εργασία είχε να κάνει με την αναγνώριση των καλωδίων των διακοπτών του τιμονιού, ώστε να ταιριάξουν αυτοί με τις αναμονές τις καλωδίωσης.


Όπως βλέπεις στη φωτογραφία, σε κάθε πλευρά του τιμονιού τοποθετήθηκε χαρτοταινία, στην οποία καταγράφηκαν τα καλώδια του κάθε διακόπτη και ο ρόλος τους.
Έτσι θα ταιριάξουν καλώδια διακόπτη με καλώδια πλεξούδας.
Επειδή το τιμόνι είναι νέας γενιάς Harley, είναι τρυπημένο ώστε να περάσουν τα καλώδια των διακοπτών μέσα από το τιμόνι.
Χρειάστηκε να ανοίξουμε λίγο παραπάνω την κάτω τρύπα "εξόδου" των καλωδίων, και τα καλώδια πέρασαν με τάξη και  πολύ όμορφα.


Αμέσως μετά τοποθετήθηκε το τιμόνι και πάλι στα risers.
Το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικότατο.



Δεύτερη δουλειά, η τακτοποίηση της πλεξούδας και αποβολή των καλωδίων που δε χρειάζονται.
Για παράδειγμα, όλη η συνδεσμολογία των οργάνων, εκτός από αυτήν του φωτισμού του ταχύμετρου, ήταν περιττή.
Επίσης, επειδή η πλεξούδα είχε υποστεί μερικές μικρομετατροπές, έπρεπε αυτές να αποκατασταθούν.
Τρεις ώρες ψαξίματος και τραβήγματος μετά, το αποτέλεσμα του ξεσκαρταρίσματος οδήγησε στην αποβολή των καλωδίων που βλέπεις από κάτω.


Όλα αυτά λοιπόν θα κρατηθούν, για την περίπτωση που χρειαστώ επιπλέον καλώδιο για τη μεταφορά.
Η καλωδίωση του κεντρικού διακόπτη για παράδειγμα, χρειάστηκε μεταφορά από την εμπρός πλευρά της καλωδίωσης, στην πίσω.
Δύο καλώδια χρειάστηκε να επιμηκυνθούν, οπότε χρησιμοποιήθηκε το μαύρο-άσπρο της γείωσης που είχε αφαιρεθεί σε ποσότητα, όπως και το κίτρινο-μαύρο στη θέση του γκρι. (Αυτό το γράφω, απλά για να υπάρχει αρχείο της μετατροπής για αργότερα).
Αμέσως μετά, έπρεπε να μπουν τα καλώδια με έναν πρόχειρο τρόπο στις περίπου θέσεις τους, ώστε να υπολογιστεί αν χρειάζεται προσθήκη ή αφαίρεση καλωδίων.
Ακροδέκτες διακοπτών τιμονιού, ηλεκτρονικής, φλας, ρελέ μίζας, φαναριού εμπρός και πίσω, πολλαπλασιαστών, διακόπτη σταντ (περίπου, δεν έχει τοποθετηθεί ακόμα το σταντ), μπήκαν και μετρήθηκαν. Προς το παρόν χρειάστηκε μόνο κόψιμο. (Για τον κεντρικό διακόπτη, είπαμε).


Διαφορά, ε? Η τακτοποίηση είναι μισή αρχοντιά.


Τώρα χρειάζεται να αγοράσω έναν κεντρικό διακόπτη, να ταιριάξω τους διακόπτες τιμονιού με την καλωδίωση και... βλέπουμε!
Άντε να δω, πόσα sequel θα έχει ακόμα αυτή η ρημάδα η καλωδίωση.

Προς το παρόν κοιμάμαι και βλέπω πάντα το ίδιο όνειρο.


Όταν τελειώσω με δαύτο, έχω και πολύ πιο ενδιαφέροντα πράγματα ακόμα να κάνω. Που περιλαμβάνουν ανοξείδωτο και... καμπύλες!

Μέχρι τότε, φιλιά. Ηλεκτρισμένα.

2 σχόλια:

  1. Αρκετά ηλεκτρονικά ψιψιψίνια και κοκοκόψαρα έχει και ο Φανός. Βρίσκεται στη Σολωμού στα Εξάρχεια, περίπου 200 μέτρα πριν το An club.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχαχαχαχα!!! Καιρό είχα να ακούσω για κοκοψόψαρα! Ευχαριστώ για το τιπ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή